Director – Arpinten Nadejda, tel.069615327, e-mail: prescolartigheci2@gmail.com
Caracteristicile tehnice ale grădiniței ”Foișor”:
Anul înființării: 1986
Capacitatea proiectată: 100 locuri
Suprafață totală 518,4 m2
Suprafață utilizată: 460 m2
Localizare: satul Tighecii, zona pereferică.
Starea generală tehnico-edilitară a grădiniței este una bună. Acoperișul este schimbat. Edificiul a fost izolat termic și înoită fațada în cadrul unui proiect cu finanțare din parte Guvernului României. Grupele de copii sunt dotate cu mobilier atractiv și adaptat pentru copii.
Aprovizionarea cu apă a grădiniței se realizează din fântână. Pentru necesitățile zilnice de apa caldă, prin boilere electrice.
Canalizare. Nu este centralizată.
Sistem de încălzire. Grădinița are cazangerie autonomă pe bază de gaz natural. În perioada rece a anului toate încăperile sunt încălzite permanent.
Veceuri. Acestea sunt în interiorul clădirii, de tip closet, comune pentru copii și pentru personalul instituției.
Accesibilitatea în instituție. Grădinița nu are pante de acces pe scări, nu există pante și nu este nici un veceu adaptat.
Spațiul de joacă care se află în exteriorul clădirii este dotat cu pavilioane moderne și cu elemente de joacă.
Clădirea grădiniței ”Foișor” este cu două nivele, cu capacitatea de 100 locuri. Numărul de copii după listă – 41, copiii sunt repartizați în 2 grupe, în conformitate cu particularitățile de vârstă și individuale. Regimul de activitate 8.00-17.00. Grupele sunt dotate cu mobilier nou, materiale didactice necesare pentru a petrece activitățile conform curicumului, jucării.
Educația preșcolară în comuna Tigheci se realizează în cadrul 2 grădinițe care sunt instituții preșcolare de stat, destinate educației copiilor de vârsta 2-7 ani, cu program 9,0 ore.
Activitatea de educație și instruire a copiilor se realizează în baza Curriculei Educației copiilor de vârstă timpurie și preșcolară din Republica Moldova și Standardele de învățare și dezvoltare pentru copilul de 0-7 ani. Întregul proces instructiv-educativ este axat pe copil, pe necesitățile lui, pe ritmul propriu și nivelul de dezvoltare a fiecărui copil în parte.


























